Blog has moved, searching new blog...

Pagina's

zondag 7 juli 2013

Marlijns modeboeken

Omdat ik het zelf erg leuk vind om over mode te lezen laat ik jullie vandaag zien welke modeboeken ik heb en wat ik er van vind. Op dit moment heb ik vijf heel verschillende boeken die over mode gaan en ik heb nog een aantal boeken op mijn verlanglijstje staan. Helaas is mijn budget niet heel groot en het meeste gaat op aan kleren, make-up en uitgaan dus ik zal moeten wachten tot mijn verjaardag voordat ik weer een nieuwe heb om te lezen/bekijken.

Het eerste boek dat ik kreeg was 'Style' van Lauren Conrad, ik was toen een jaar of 14 en rond die tijd begon ik ook geinteresseerd te raken in mode. 'Style' is een boek met veel mooie foto's en handige tips voor beginners. Voor de echte fashionista's staat er niet echt nieuwe informatie in maar als je zoals ik toen nog weinig afwist van mode is het echt een handig boek. Het leest makkelijk weg en er staan ook nog dingen in over haar en make-up.





Daarna kocht ik samen met mijn zusje het boek 'Style Yourself', een boek dat is samengesteld door allerlei verschillende bloggers. Het voorwoord is geschreven door Jane Aldridge, bekend van haar blog Sea of Shoes. Het boek is ingedeeld in verschillende gedeeltes, van wardrobe basics tot aan accessories en shoes, alles wordt besproken. Het zit bomvol met inspirerende foto's van bloggers en tekeningen van verschillende soorten kledingstukken. Het is een Engels boek, dit is voor mij geen probleem maar je kan natuurlijk altijd naar de foto's kijken.

De laatste drie boeken hebben mijn zusje en ik vrij snel na elkaar gekregen/gekocht. Eerst kreeg mijn zusje het boek 'Modeontwerpers , de belangrijkste designers en labels' geschreven door Marnie Fogg en met een voorwoord van ontwerper Jonathan Saunders. Dit is meer een soort naslagwerk waarin op alfabetische volgorde de belangrijkste modeontwerpers en merken besproken worden. Bij elk merk/ontwerper wordt eerst algemene informatie verteld en daarna worden verschillende show besproken, natuurlijk geillustreerd met foto's. Dit boek leest niet makkelijk weg en het is vooral leuk om er af en toe eens bij te pakken en kleine stukjes uit te lezen. Niet iedereen interesseert zich voor ontwerpers maar als je echt veel van mode houdt en ook vaak naar modeshows kijkt dan is dit boek echt wat voor jou.






















Rond de jaarwisseling lag bij de H&M het boek 'Ads of the 20th Century' van uitgeverij Taschen, samengesteld door Heimann en Nieder. Het is een soort kalender, elke dag sla je een bladzijde om en zie je een aan mode gerelateerde advertentie uit de twintigste eeuw, een quote van een ontwerper of mode-icoon en wie er uit de modewereld op die dag geboren is. Het boek ligt naast mijn bed en elke ochtend sla ik een pagina om. Het is een erg leuk boek om inspiratie uit op te doen, zowel de quotes als de plaatjes zijn meestal erg mooi.





















'Geluk is een jurk, de modewereld van binnenuit' kocht ik een paar maanden geleden. Het is geschreven door Cécile Narinx, de hoofdredactrice van de Nederlandse ELLE. In dit boek staan allerlei leuke anekdotes over wat ze allemaal meemaakt achter de schermen van de internationale modewereld. Het is een erg leuk boek dat makkelijk wegleest en er staan ook nog mooie foto's in.






















Op mijn verlanglijstje staan o.a. het boek 'Grace, a memoire' over Grace Coddington en het boek 'En Vogue' over de hele geschiedenis van Vogue.

Lees jij wel eens modeboeken of heb je er helemaal niets mee? Zo ja, heb je één van deze boeken of zou je er een willen hebben?

Liefs,
Marlijn 
 
 
 
 
 
 
 

1 opmerking:

  1. Dat zijn er best wat! Ik zou nog die van Lauren Conrad willen hebben, ben daar wel benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen