Blog has moved, searching new blog...

Pagina's

zaterdag 8 maart 2014

Zuid-Afrika week 1: de foto's!

Heey allemaal,
Na een lange periode van afwezigheid zijn we dan weer terug met een nieuwe blogpost. Maar dit is dan wel gelijk een blogpost bomvol foto's uit Zuid-Afrika. Voor degenen van jullie die het niet weten: Melisse en ik hebben deelgenomen aan een uitwisselingsproject van school waarbij we afgelopen twee weken een reis hebben gemaakt naar Zuid-Afrika. We hebben allebei een geweldig leuke tijd gehad. Het is moeilijk om in woorden uit te drukken hoe mooi en bijzonder het was dus vandaar gewoon heel veel foto's!
Omdat het nogal veel foto's zijn leek het me handig om het te verdelen in twee keer.

Ik zal eerst even kort vertellen wat we de eerste week zoal gedaan hebben. Deze week brachten we door in gastgezinnen, je was gekoppeld aan een leerling van een Zuid-Afrikaanse school en bij hem ( het was een jongensschool) verbleef je dan gedurende de week. Als de jongens dan 's ochtends naar school gingen, gingen wij mee en vertrokken we met busjes naar allerlei toeristische trekpleisters, denk aan: tafelberg, Robbeneiland, Cape Point etc. maar ook hebben we een school bezocht die midden in een township (krottenwijk) ligt.

Dit was het eerste wat we van Zuid-Afrika zagen vanuit het vliegtuig!

Muizenbergstrand & Kalkbaai

Op het Muizenbergstrand hebben wij een surf clinic gehad van een uurtje en daarna hadden we in Kalkbaai een paar uurtje vrije tijd dus zijn we lekker op het terras gaan zitten. Omdat de munteenheid van Zuid-Afrika, de rand, er nu erg slecht voor staat profiteren wij daar ontzettend van. Alles is ongeveer drie keer zo goedkoop als je het in euro's omrekent dan in Nederland zelf! Voor een wijntje op een terras betaal je bijvoorbeeld iets meer dan €1,-

Tafelberg

Vanaf de tafelberg heb je, als het niet bewolkt is, een prachtig uitzicht over Kaapstad. Zoals je ziet was het bij ons heel erg bewolkt, maar dit was eigenlijk ook wel heel mooi. Je was echt boven de wolken! De tafelberg lijkt overigens heel plat als je hem van een afstandje ziet, als je er boven opstaat kom je erachter dat hij helemaal niet zo plat is als hij lijkt en ook is het oppervlakte op de berg heel groot. Na anderhalf uur rondlopen heb je nog niet alles gezien!

Shiloh school

Excuus voor de vreselijke kwaliteit van deze foto, haha. Binnen in het schooltje was het heel erg donker dus werden de foto's vrij wazig. We hebben twee scholen bezocht die worden gesteund door stichting Shiloh, een goede doelen organisatie die zich inzet voor mensen in de townships van Zuid-Afrika. (Die zijn er helaas heel veel) De ene school was al opgeknapt door Shiloh, de andere school zou binnenkort opgeknapt worden met het geld dat wij hadden opgehaald, ongeveer €3100,- De kinderen waren ontzettend schattig en heel vrolijk en het was geweldig om te zien dat het geld wat wij hebben opgehaald zo goed terecht komt.

Waterfront
 Voordat we met de boot naar Robbeneiland gingen waren we eerst nog even in het plaatsje Waterfront. Een toeristisch stadje omdat vanuit hier de boten naar Robbeneiland vertrekken. Overigens zit hier ook een erg mooi winkelcentrum waar we later nog hebben gewinkeld.

Robbeneiland

Na een boottocht met een schip dat deed denken aan de Black Pearl kwamen we aan op Robbeneiland, het eiland waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. De cel die je op de foto is dan ook de cel waar hij heeft gezeten. Verder zaten op het eiland ook nog pinguïns!

Sea Point, Cape Point & Kaap de Goede Hoop

Op zaterdag gingen we naar Cape Point, een prachtig uitkijkpunt. Onderweg werd er ook nog gestopt bij Sea Point en Kaap de Goede Hoop.

Dit was dan de eerste photodiary van Zuid-Afrika, de tweede zal snel volgen evenals de filmpjes! Al is dat nog wel veel editwerk en onze toetsweek is ook over twee weken: druk, druk, druk dus!